Het WK 2014 is pas net afgerond, maar de kwalificatie wedstrijden voor het EK 2016 zijn al in volle gang. Wie gaat naar het EK 2016 en wie niet? De oprichters achter de website wereldkampioenschapbrazilie.nl hebben twee nieuwe websites gelanceerd. Een voor de Nederlandse voetbalfan en een voor de Belgische voetbalfan (Belgie EK 2016). In deze blogpost behandel in 3 tips voor het opzetten van een content website.

Actuele en relevante informatie is cruciaal

Op de websites over dit soort thema’s kan informatie terug worden gevonden gedurende de hele customer journey richting het WK. Een bezoeker aan de website kan de mogelijkheden voor de reis naar het WK bekijken, vervolgens de kosten, waar een reis geboekt kan worden en hoe tickets verkregen kunnen worden. Vlak voor het toernooi verschijnt via email, facebook en via de website het laatste nieuws. Hiermee kwamen veel bezoekers voor en tijdens het WK naar de website.

Kies een thema

Blogs over een thema (zoals het WK of EK) zullen over het algemeen beter scoren op relevante zoekwoorden in Google dan blogs die meer in de breedte zijn. De website wereldkampioenschapbrazilie.nl gaat alleen maar over één onderwerp.

Longtail

Door zoveel mogelijk informatie te delen op website is de website in de longtail goed vindbaar. Een breed aantal mensen die zoeken in een verzameling van zoekwoorden komen zo op onze website.

Wil je alles weten over het EK 2016? Bekijk de EK 2016 website.