Met het item “even voorstellen” hebben webwinkeliers de mogelijkheid om zichzelf voor te stellen. Deze week stelt Peter van der Pol eigenaar van de webwinkel www.geniuslab.nl zich voor.

Producten/diensten webwinkel

GeniusLab.nl verkoopt alle accessoires voor de iPad, iPhone, iPod en Mac via haar webwinkel.

Achtergrondsinformatie

Afgelopen zomer afgestudeerd aan de Hogeschool van Utrecht in de commerciële Economie. Na driftig te hebben gesolliciteerd naar de functie van productmanager bij grote webwinkeliers (Bol.com, CoolBlue), telkens ver te komen en op het laatste moment te worden afgewezen wegens ‘gebrek aan ervaring’ – besloten een eigen webwinkel te starten in het segment dat mij het meeste aansprak.

Grootste uitdaging

De allergrootste uitdaging was voor mij het generen van traffic, onbekend maakt onbemind. De kunst is om met zo min mogelijk budget, veelal via het internet, op verschillende locaties te adverteren. Ben nog steeds druk lerende om hier zo efficiënt mee te leren omgaan. Verder is het scheppen van uitgebreid productaanbod, zonder het creëren van een ‘warrige boel’ tevens een uitdaging. In het segment van GeniusLab liggen de marges erg laag en fluctueert het ook nog is dagelijks, waardoor het continu een uitdaging blijft om een gedegen aanbod te presenteren waar je zelf ook nog winst op maakt.

Tip voor andere webwinkeliers

Laat je niet afschrikken door alle regels die er verbonden zijn aan het starten van een webwinkel, dit viel voor mij in de praktijk reuze mee! Zorg voor meerdere leveranciers op korte termijn zodat je niet afhankelijk bent van maar 1 ‘aanvoer’. Hou je 3 grootste concurrenten in het segment goed in de gaten – welke producten zijn nieuw, welke acties hebben ze enz. Probeer verder bij je eigen adverenties/marketing/mailcontact met klanten de nadruk op de persoonlijke service te leggen, direct concurreren met de prijzen van bijvoorbeeld een MediaMarkt kan je zwaar vallen.

Eigenaar

Peter van der Pol

Oprichtingsdatum

1 november 2010

Website

www.geniuslab.nl